Analysverktyg för webbstatistik

Vi använder Google Analytics för att få en bild av hur du som besöker oss använder webbplatsen.

Varken vi eller Google ser vem du är

Brännkyrka församling har ställt in Google Analytics så att verktyget anonymiserar den information som skickas till Google. Detta görs genom att Google Analytics trunkerar (tar bort) de sista siffrorna i besökarnas IP-adress innan uppgiften skickas till Google.

Avstå från att lämna statistik

Om du inte vill att dina besök på vår webbplats ska visas i statistiken i Google Analytics kan du installera ett tillägg i din webbläsare. Tillägget finns för webbläsarna Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari och Opera.

Förändringar i lagen om elektronisk kommunikation från 2011

Post- och telestyrelsen har tagit fram information om de nya reglerna för både webbplatsbesökare och ansvariga för webbplatser.

Av informationen till de ansvariga framgår att man vill ge dem ”tid och utrymme för att ta fram en lösning som fungerar för både webbplats och användare”.

Personuppgiftshantering och GDPR

Läs mer om hur Brännkyrka församling behandlar personuppgifter.