Volontärer har en viktig roll i Brännkyrka församling! Behovet av människor som vill göra något för andra är stort. Det kan vara en verksamhet som redan finns och behöver nya friska krafter men även en helt ny idé som fyller ett behov i Brännkyrka församling. Det man vill dela med sig av kan handla om yrkeskunnande eller annan kompetens som man vill ge lite av på sin fritid – och det kan handla om tid över för medmänniskor.

Vill du vara en del av Brännkyrka församlings volontärer? För att bli volontär så tar du kontakt med våra volontärsamordnare Lovisa Oscarson och Ingemar Cederlund för ett samtal om just dina förutsättningar och kunskaper. Du får även information om våra förväntningar på dig som volontär och vad du kan förvänta dig av oss i form av utbildning och stöd.

Oavsett om du har en färdig idé eller om du är tveksam över vad du skulle vilja göra, hoppas vi att du tar kontakt, så att vi kan fundera vidare tillsammans.

Ingemar Cederlund

Församlingspedagog