Snittar vid minnesstund

Lokaler
I Brännkyrka församlingshem kan Johannessalen, med 60 sittplatser, eller Jakobs rum, med 40 sittplatser, användas kostnadsfritt för minnesstunder. Vid större sällskap kan en vikdörr öppnas upp mellan dessa salar. Vid behov kan också Gabrielsalen, med 50 sittplatser, användas. Vi ställer i ordning i den lokal som passar sällskapets storlek.

Catering
Vi erbjuder inte catering och servering i församlingens regi, men det går bra att ordna med matleverantörer och serveringspersonal på egen hand. Köket intill Johannessalen och Jakobs rum upplåter vi för inhyrd catering med serveringspersonal. Köket intill Gabrielsalen upplåter vi för privat catering och servering. Porslin, glas och bestick finns att tillgå i lokalerna, men övrigt material såsom dukar, ljus och servetter får man ta med själv. Efter minnesstunden skall lokalerna återställas till samma skick som innan.

Bokning och avstämning

På skärtorsdagen den 14 april stänger bokning och reception kl 12.
Lokal för minnesstund bokas vanligen i samband med bokning av begravning, och i annat fall senast en vecka innan önskat datum (se kontaktuppgifter till vår bokning nedan). Kontakta sedan servicepersonalen minst fem dagar innan för avstämning kring detaljerna, på 08-447 11 40 eller brannkyrka.vaktmastare@svenskakyrkan.se.

Johannessalen

begravningskaffe 1

begravningskaffe 2

Jakobs rum

begravningskaffe 3

Maria Tjärnberg

Administrativ assistent

E-post: maria.tjarnberg@svenskakyrkan.se

Telefon: 08-447 11 10

Mona Kailokari Goliats

Administrativ assistent

E-post: mona.kailokarigoliats@svenskakyrkan.se

Telefon: 08-447 11 08

Bokning

Boka dop, vigsel, begravning eller lokal

E-post: brannkyrka.info@svenskakyrkan.se

Telefon: 08-447 11 56
Telefonbokningen har öppet måndagar-fredagar 9.00-15.00 (tisdagar från 10.30) med lunchstängt 11.30-12.30. Dag innan röd dag stänger telefonbokningen 12.00.

Vaktmästare

Här når du alltid tjänstgörande vaktmästare

E-post: braennkyrka.vaktmaestare@svenskakyrkan.se

Telefon: 08-447 11 40