Barn- och ungdomskörerna i Brännkyrka församling ger musikalen Båt på torra land

Vad tänkte Noa när Gud talade till honom, eller när vattnet började strömma ner? Hur kändes det att guppa omkring ensam på ett evigt hav? Och hur fick han kraft att börja om på nytt? Och vad i all världen tänkte djuren? Under hela våren har församlingens drygt 50 körbarn jobbat med att repetera in musikalen ”Båt på torra land” av Jakob Skarrie, och nu är det dags för premiär!

Musikalen framförs i Brännkyrka kyrka tisdag 17 april 18.00 och i Vårfrukyrkan söndag 22 april 16.00. Vi säljer inga biljetter eftersom detta samtidigt är en gudstjänst, dit alla är välkomna. Enda begränsningen är kyrkornas storlek. Så ett hett tips är att komma i god tid för att vara säker på en plats!