Vill du vara med och samtala?

Vad är ondska och hur hanterar vi det mörka i tillvaron? Kan jag tro på Gud, när världen ser ut som den gör?

Många brottas med de här frågorna med tanke på vad som händer i vår värld idag. Vi står inför gåtor som vi varken tycks kunna lösa eller upplösa och då måste vi nog i alla fall börja prata om det.

I den här samtalsgruppen ska vi tala om ondskans problematik, tro och tvivel samt hur Gud verkar i världen. Vi kommer att fördjupa oss i några bibeltexter, från både Gamla och Nya testamentet, där Gud agerar och reagerar på Ondskan.

Gruppen kommer att starta under hösten 2024. Vi träffas i Brännkyrka församlingshem vid 5 tillfällen, 2,5timme/träff med 8 – 10 deltagare.

Vid varje träff serveras kaffe/te och kaka.

Samtalen kommer att ledas av Michael von Langenberg (diakon) och

Milla Persson (präst).

Anmäl ditt intresse och kontaktuppgifter till: michael.vonlangenberg@svenskakyrkan.se