Jonatan Bougt ger lunchkonsert i Vårfrukyrkan

Foto: Handel & Hendrix House Museum in London/Sandra Vijandi

Teorben är ett instrument som sällan hörs idag. Med en storhetstid under 1600- och 1700-talen förknippas denna större variant av lutan främst med barocken, men idag har du möjlighet att höra dess omfångsrika register i Vårfrukyrkan! 2019 blev gitarristen och teorbisten Jonatan Bougt den förste någonsin att ta examen med teorb som huvudinstrument från Royal College of Music i London. Genom åren har han framträtt i bland annat Salzburg, Rio de Janeiro och London, samt belönats med flera priser för sitt virtuosa fingerspel. Välkommen till en unik konsert – vem vet när du får höra teorb nästa gång?

Fri entre!

Max antal församlade är 50 personer, och vi håller ett väl tilltaget avstånd till varandra för att minska smittorisken. Stanna hemma även vid lindriga symptom.