Midsommardagen

Sedan 1994 har församlingen firat gudstjänst utomhus på Kristi himmelsfärds dag. Skapelsen, djuren och naturen har stått i fokus vid just detta tillfälle – unikt i och med att husdjur är lika välkomna som sina mattar och hussar! Hundar, katter, hamstrar, kaniner (och vid något tillfälle vandrande pinnar och en gång en myrodling) har genom åren deltagit i firandet. I år gick det inte att genomföra gudstjänsten på ”rätt dag”, men på Midsommardagen är det dags!

Vi möts vid utealtaret vid Brännkyrka kyrka. Präst är Cecilia de Mendonça, musiker Helena Holmlund. Efter gudstjänsten bjuder vi på fika med dopp – och godis till djuren.

Max antal församlade 50 personer, och tydliga markeringar hjälper oss att hålla avstånd. Den här gudstjänsten kan inte ses på webben, men från och med 21 juni direktsänds alla sommarens söndagsgudstjänster på brannkyrka.org/live.