Välkommen till en läsecirkel i metoden Shared reading, ”delad läsning”, där vi tillsammans tar oss an olika texter som handlar om livets frågor. Vid fyra träffar under våren högläser vi texter med teman som sorg, längtan och evighet. Vi delar fritt och respektfullt tankar och känslor som väcks vid läsningen. Genom förtroendefull dialog och gemenskap växer vi som människor.
Shared reading om livsfrågor är ett samarbete mellan Östberga kulturhus & bibliotek och Svenska kyrkan i Brännkyrka församling. Inga förberedelser eller förkunskaper krävs. Du behöver inte vara troende för att delta. Allt du behöver är en nyfikenhet på existentiella frågor. Träffarna sker i Östberga kulturhus med start februari 2024.

Datum och teman:
Måndag 19/2 kl 15-16.30 – Hem
Måndag 11/3 kl 15-16.30 – Längtan & minnen
Måndag 15/4 kl 15-16.30 – Avsked
Måndag 6/5 kl 15-16.30 – Tid

Anmäl dig till ett eller flera tillfällen genom att maila: ostberga.ssb@stockholm.se eller ringa 08-508 30 795 under bibliotekets öppettider.