Vårens datum: 16 mars, 13 april, 18 maj (även drop in-vigsel), 15 juni 10.00-13.00 (även drop in-vigsel)

Drop in-dop

Återstående datum: 5 maj i Vårfrukyrkan) 18 maj och 15 juni 10.00-13.00 i Brännkyrka kyrka.

Dopet är för alla åldrar, det är unikt och personligt. Strax före dopet har ni ett kort samtal med en präst där ni tillsammans går igenom dopgudstjänsten.

Dopklänning/kläder
Det går bra att döpa sig i vilka kläder som helst. Kom som du är! Vi har dopklänning eller dopdräkt som du gärna får låna.

Barn under 18 år
Om du kommer ensam med ditt barn, och ni är två vårdnadshavare, måste även den andre skriftligt intyga sitt godkännande att dopet sker. Detsamma gäller om du är under 18 år och vill bli döpt.

Drop in-vigsel

Vårens datum: 18 maj och 15 juni 10.00-13.00 i Brännkyrka kyrka

Den här dagen är till för er och er kärlek till varandra! Strax före vigseln har ni ett kort samtal med en präst där ni tillsammans går igenom vigselgudstjänsten.

Checklista inför bröllopet
– Minst en av er måste vara medlem i Svenska kyrkan
– Giltiga legitimationer
– Giltig hindersprövning (två papper, ett till er var)
– Ansök om hindersprövning hos Skatteverket. Kom ihåg att vara ute i god tid! När hindersprövningen är klar får ni ett intyg om hindersprövning och ett vigselintyg av Skatteverket. Dessa ska ni lämna till vigselförrättaren (prästen) vid samtalet innan.

Välkommen att höra av dig om du har frågor.

Tore Skytén

Präst