Skuggteater, julvandring och luciatåg

I år har vi filmat den julvandring vi vanligtvis spelar upp för skolbarn, och vi är även glada att kunna presentera en helt ny konstform – skuggteater! Här hittar du även dockteater och luciatåg. Söker du våra digitala andakter? Klicka här för att se dem…

Skuggteater

Upplev julens evangelium i skuggform i det här unika dramat över fyra akter:

En skugga av julevangeliet – första akten

En skugga av julevangeliet – andra akten

En skugga av julevangeliet – tredje akten

En skugga av julevangeliet – fjärde akten

En skugga av julevangeliet projicerad på Vårfrukyrkans fasad 10 januari

Dockornas jul

Julevangeliet kan även upplevas som dockteater i tre akter!

Första akten

Andra akten

Tredje akten

Julvandring

Varje år spelar vi upp julens berättelse i form av en vandring där skolbarn i olika scener får följa högtidens centralgestalter på vägen till stallet i Betlehem. I år har vi inte kunnat ta emot några skolklasser, så istället har vi spelat in julvandringen för att de ändå ska få vara med om äventyret. Det innebär också att uppsättningen nu för första gången någonsin finns tillgänglig för den breda allmänheten. Vi ger er en unik scenupplevelse, tidigare enbart förbehållen traktens lågstadieelever. Välkommen till vårt julevangelium!

Luciatåg

Och, du har väl inte missat vårt luciatåg? Swisha gärna en gåva till 123 600 75 04 och Act Svenska kyrkans julinsamling för flickors rätt till ett värdigt liv.