1. Du får nya kompisar
Lär känna människor du aldrig annars hade träffat, i en gemenskap där alla är viktiga. I en konfagrupp behöver ingen vara utanför.

Step-Brothers-Did-we-just-become-best-friends

2. Vi ställer inga krav
Krav, prestationsångest, press. I skolan, hemma och med kompisar. Men inte i kyrkan! Som konfirmand får du komma som du är, med din nyfikenhet och dina funderingar. Tillsammans utforskar vi livets stora frågor, utan betyg, hets eller stress.

tumblr_nsod19oNej1t5zd3lo1_250

3. Tiotusentals konfirmander kan inte ha fel
Varje år konfirmeras tusentals 15-åringar, och de allra flesta av dem tycker att det är både roligt och meningsfullt. 9 av 10 konfirmander uppger att de är nöjda med sin konfirmationstid.

giphy

4. Du får tid att tänka på vad som är viktigt i livet
Hur ofta pratar du om livets mening, tro, kärlek, döden, rätt och fel? Ta chansen att i en tajt gemenskap diskutera på djupet. Du får i lugn och ro fundera igenom vad du tror och tycker – helt enkelt lära känna dig själv.

Meaning

5. Du får resa iväg
Åk på läger, slipp familjen och få en upplevelse du sent kommer glömma. Dessutom är det helt gratis!

BilboAdventure

6. Du får ha en helt egen fest
Precis som dop, studenten och bröllop är konfirmationen en av livets stora högtider. Vid få andra tillfällen har du chansen att bli firad av släkt och vänner, och stå i centrum för en dag.

Tårta

7. Du får lära dig om kristen tro
Alla har en relation till kristen tro. Få vet varför. Varför ser Sverige ut som det gör idag? Hela samhället genomsyras av kristendomen – våra traditioner, språk, moral. Genom att lära känna kristen tro lär du också känna världen. Förstå vad det kan innebära att tro på Gud och hur kyrkan fungerar.

giphy (5)