Har du aldrig några kontanter när det är dags för kollekt? Med appen Swish kan du enkelt föra över pengar med din telefon.

Nu kan du ge kollekt och betala med telefonen. Swish är en smartphoneapp som tagits fram av Sveriges största banker, med vilken man snabbt kan föra över pengar till både privatpersoner, företag och organisationer. Allt som behövs är ett Swish-nummer. För att förenkla bokföringen och säkerställa att alla pengar går till rätt ändamål har vi olika Swish-nummer för olika tillfällen. Det innebär också att du inte behöver ange något meddelande vid din överföring.

Kollekt

Med Swish kan du ge kollekt när som helst. Söndagens kollektändamål anges alltid i kalendariet på förstasidan, och byts vanligen ut varje onsdag. Då två ändamål anges delar de vanligen lika på kollekten. På onsdagarnas kvällsmässor i Vårfrukyrkan går kollekten alltid till ett projekt bland gatubarn i Filippinerna. Dopkollekterna går till arbete med mentormammor i Sydafrika.

Söndagens kollekt Brännkyrka kyrka – 123 120 41 14

Söndagens kollekt Vårfrukyrkan – 123 237 10 45

Onsdagens kollekt Vårfrukyrkan – 123 161 02 86

Konsertkollekt Brännkyrka kyrka – 123 452 22 07

Konsertkollekt Vårfrukyrkan – 123 668 78 67

Dopkollekt Brännkyrka kyrka  – 123 327 50 39

Dopkollekt Vårfrukyrkan  – 123 634 78 01

Varje nummer går också att hitta på plats vid respektive arrangemang.

För att ge en gåva till församlingens diakoni, swisha till 123 464 35 65.

Betala

Du kan även köpa Fairtrade-produkter, handla vid Brännkyrka kyrkas bokbord samt betala serveringar med Swish. Nummer anges där du betalar.

Skaffa Swish?

Här kan du ladda ner Swish och läsa mer om hur appen fungerar: https://www.getswish.se/aktivera/