I mars kan du se konst i Mariasalen! Lena H Malmsten är konstnären som arbetar med fotomontage på plexiglas och fotopapper, och vi visar hennes utställning ”Huset, horisonten och vägen vidare” 5 mars-28 mars. Med uttrycksfulla bilder av människor som blickar i fjärran, husfasader och dramatiska himlavalv ställer hon frågor till betraktaren och bjuder in till eftertanke. Lena H Malmsten beskriver sitt skapande som ”en vandring i inre kända och okända landskap”, vilket också är tydligt i hennes verk. ”Huset, horisonten och vägen vidare” hade premiär i Ekensbergskyrkan, Solna under hösten 2015, och har sedan dess även visats i Rodenkyrkan, Norrtälje. Läs mer om utställningen och se några smakprov här.